måndag 28 september 2015

Seriöst!?

Var i skolan idag. På lektionen säger läraren en JÄVLIGT idiotisk grej.
Komvux i Varberg kommer läggas ner! Kommunen hade glömt att lämna in papperna som behövdes för att fortsätta med komvux. Hur fan kan man "glömma" det! Jag tror inte på det, tror det är något annat egentligen och så skyller de på det!  Så nu kommer de stänga skolan! 
en annan skola tar över vuxenutbildningen i Varberg så komvux försvinner! 
Den kommer vara privat.
Den nya skolan kommer ha nya lärare och nya lokaler (vilket är piss eftersom jag nu bor väldigt nära skolan och man har börjat lära känna lärarna). De har lovat oss att det kommer lektioner på både schema, flex och distans som det är nu. Att detta inte ska påverka våran utbildning. 
Men det är klart det gör!! 

Så nu har rektorn pratat med oss och det var jävligt många upprörda elever kan jag säga. 
Om ca rn månad får vi reda på vem som blir vår nya skolan. 
Vi kan ju inte var säkra på att det blir som de lovat. Får verkligen hoppas på det. Jag som just börjat, vill ju fan inte ha nåt strul!! 
Vi kommer få gå kvar på Komvux terminen ut och börjar på den nya i januari. 

Kom till sverig igår kväll. Har haft det super!! 

Jag hade med min novell som jag skulle läst klart till idag. Hade inte börjat på den så jag hetsläste den på en dag. Var så sjukt stressad. Lite panik. Så jag stannade uppe sent och läste de sista sidorna i morse. Men när jag kommer till engelskan var det nästa måndag det skulle vara läst. Fy fan, hade jag vetat det hade jag ju inte haft lite småpanik!! 
Men det är mycket nu med skolan...! 
Har börjat fundera på nästa termin. Det enda jag är säker på är matte 2 b eller C.

1 kommentar:

  1. får dom göra så ens? kan du inte anmäla dom någonstans? kram <3

    SvaraRadera