fredag 27 maj 2011

Jag har varit GRYM

Idag har jag varit på stan med mammi och shoppat "säsongskläder". Varje säsong får man en lite större peng från Egehem att handla kläder för just den årstiden. Handlat otroligt fina saker som jag är otroligt nöjd med! Verkligen..! En bikini också. Brabrabra!
När vi tre, mammi, jag och puppan vandrade runt i stan märkte jag hur jag fick mer och mer ont i mina ben, framför allt mitt lår. När jag var inne på H&M och testade kläder och glor ner på benet var det som att kolla på en jävla STOCK! Helvete vad låret + vaden svullnat upp! även vänster ben men inte så mycket som det högra.
Vi åkte till sjukhuset, jag kunde inte gå med alla agraffer ändå till måndag när det såg ut sådär.
Och där får jag en SKITFANTASTIG läkare som plockade ALLA agraffer i vaket tillstånd på mig på ca 15 minuter, 150 st ca. Hon var suverän! Fick lite morfin innan, men det var jättejobbigt men jag är så jäkla stolt över mig själv! Jag klarade det! Jag slapp bli sövd! Och jag kan börja med de saker som får mig att må bra igen eller saker jag inte kunnat göra pga mitt helvetes skärande.

Ridterapin
Rida
Jogga
Promenera
Floating (ska jag testa)
Egehems spa
Studsmattan
Simma
Gå i sommarkläder
Raka benen
M.m.
m.m.....!!

Men det är skillnad att klara av nånting fastän det gör förjävla ont. Det kan man, det är bara att hålla ut, gråta, va ledsen osv (om smärtan är innom en viss gräns förstås), än att klara av nånting fastän man är rädd. Är man rädd tillräckligt kanske det inte går bara! Det kan va omöjligt för man är för rädd helt enkelt.
Idag var jag inte rädd, det gjorde bara förjävla ont! Och då kunde jag klara av det. Hade det varit nåt som skulle lagas hade det inte gått. Då hade rädslan gjort det omöjligt.

Imorgon ska vi väl ner på stan igen, hämta ut mina efterlängtade linser bland annat! Som äntligen kommit! Jag ska köpa lite filmer. Bara vara tillsammans vi tre är värt alla miljoners moljoner!

På söndag ska Egehem till Ölands djurpark. Vet ej om jag ska med men det tror jag. Jag har aldrig varit på Öland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar