tisdag 31 maj 2011

Lägesraport

Svettig och snygg !

Även om jag borde orkat jogga mer, så är en ordentlig runda så jävla skööööööön!


Tillbaka på Egehem var jag i morse. Igår bestämde jag mig för att det var nog och började tömma min kropp igen, på nytt blod.
Personalen tog mig till sjukhus då jag var så fruktansvärt slö, nästan borta och inte kunde stå eller gå mer än några få steg utan att sätta mig på marken och andas för att inte tuppa av.
Så jag fick flera påsar blod.. Efter knappt en påse började orken komma tillbaka, färgen på kinderna kom igen. Helt sjukt, kanske fick jag supermannens blod.

Jag mår just nu väldigt dålig. Jag vet inte hur jag ska vända på allt. Allt är så fel, så svårt, så jobbigt.
Har haft ett läkarsamtal idag. Ganska så bra ett.
Han sa bland annat att Egehem ansökt om en person för mig från mitt landsting, som kan finnas där och jag läs känna lite mer, om jag fattade saken rätt.
Och anledningen till mina svullna ben är att jag har proteinbrist.
Om någon har bra tips på flytande protein, tex smoothies eller så som innehåller protetin, tar jag med glädje emot tips!

Mornarna är så jobbiga. Och jag klarar inte av ensamheten på ett bra sätt. Så ikväll har jag fyllt kroppen ordentligt med myycket medicin, allt för att inte hamna i en ensam morgon, timme ut och timme in! Så i morgon hoppas jag få sova! Jag hoppas denna cocktail kommer ge mig en hel natt..! Att förskjuta läggdags funkar nämligen inte heller, för kvällarna är så jävla jobbiga, ju senare de blir.

Idag har jag joggat 2 km och promenerat 6,5. Så jävla skönt men jag känner mig kass, jag borde orkat tre..
Har varit och köpt nya kuddar och täcke. Det gamla sabbades av allt blod..

4 kommentarer:

  1. Hej, fängslades av din blogg och suttit och läst ett tag nu. Är själv en tjej som ständigt kämpar med ångest och jobbiga tankar i livet. Skulle du vilja prata mer? :-)

    SvaraRadera
  2. Hej. okej. Kul att du gillar bloggen.
    Ja visst, brev är ju en grej jag gillar. Va tycker du om det?

    SvaraRadera
  3. Visst brev skulle vara kul. Älskar att skriva brev :-)

    SvaraRadera
  4. okej, skicka ett till mig då :-)
    julia zacke
    egehems behandlingshem
    Hallströmsgatan 37
    59350 Västervik

    SvaraRadera