fredag 29 augusti 2014

Jobbig start

Idag gick jag upp ganska tidigt för att önska att gå till netto. När jag satt mig i dagrummet kommer avdelningschefen och säger att hon vill ha ett litet möte med alla patienter. Alla kommer tilldagrummet och hon börjar.
Hon berättade att det kommit en ny lag som träder i kraft den första oktober. Blev lite nojjig, trodde de skulle ta bort mobilerna igen. Men nej... Hon sa att hela avdelningen ska byta lokaler. Flytta hela skiten till 66:an. Oron kom mer och mer för varje ord hon sa. Efter en liten stund fick jag gå därifrån för jag kunde inte hålla igen gråten. Anledningen är att LRV ska inte längre blandas med LPT. Och på för de dömda kommer även mobilförbudet tillbaka.
Så alla LPTpatienter ska samlas på samma avdelning. Vi flyttar ca 26 september. Vet inte varför detta besked gjorde mig så ledsen och orolig. Men här har jag varit i tre år. Känner omgivningen och miljön. Det har liksom blivit en trygghet på något vis. 
Nu när jag pratat om det en del under dagen har jag kommit fram till att det kanske inte är så dåligt. Alla i personalen kommer ju följa med. Så det kan nog bli bra ändå. Frågade om de kunde göra så man kunde få komma och titta innan så man lite mer vet hur det kommer bli. Och det trodde de att man kunde lösa. Det kommer bli högre säkerhet på de andra avdelingarna. Och mindre för oss? 

Var på netto förmiddags. Väldigt skönt ute. Kom tillbaka och det var lunch. Efter det gick jag och en personal ner till stan. Jag fixade naglarna. Blev jättenöjd. Silverglitter och blommor på ringfingrarna. Kostade lite ner för blommorna men det gjorde ingenting för det blev då fint :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar