söndag 17 augusti 2014

Kräftkalas

Idag har vi haft kräftskiva. Det var mycket uppskattat av alla. Själv har jag inget minne av hur räkor och kräftor smakar. Först lagade vi tillbehören. Pajer och sallad. Jag gjorde broccolipaj. Tror den blev god. Sen hade vi dukat långbord. Trångt i korridoren men det gick. Men inte riktigt alla fick plats. De hade köpt hattar, servetter och dukar med kräftor på. Mycket trevligt. Jag skalade för första gången en kräfta. Det var ganska äckligt ;-) men första gången måste ju vara nångång. Har varit vegetarian i över halva mitt liv nu. Så jag har glömt smaken. Luktar dock väldigt illa. Men det är trevligt att sitta och äta tillsammans och ha trevligt. Blir annars att man bara äter lite snabbt och sen går.

Imorgon är det tandläkaren. Fy fan! Men smärtan i tanden har spridit sig till hela höger överkäke. Svårt att veta vilka tänder som gör ont och inte. Är ganska rädd. Men jag vill få bort de/den dåliga tanden bara. Bli av med det onda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar