måndag 16 mars 2015

Glömt väskan!

Är ensam hos mamma nu, hon jobbar. Men idag har jag fått mycket gjort!
Igår åkte vi till gekås, jag, mammi och syster. Handlade inte så jättemycket. De hämtade mig vid bussen och vi åkte direkt (jag tog buss till stan själv igen). Vi Gick in på gekås och handlade. Men när vi kommit tillbaka till Varberg märkte vi att det fattades en väska för mig! Panik panik panik!! I den låg mycket värdefulla saker, bland annat min iPad och glasögon. Jag hade glömt den på parkeringen när de hämtade mig. Jag trodde mamma tog den och hon trodde att jag gjorde det. Så kan det gå! Vi åkte till butiken som var där men den var stängd. Men i morse ringde mamma dit, och de hade väskan!!! Och ALLT var kvar! Det finns snälla ärliga människor, det finns hopp om världen! Herregud vad lättad jag blev att den var i butiken och att allt låg kvar. Vettetusan vad jag hade gjort annars!

Så i morse tog jag Ebba med mig och gick och hämtade den. Lite senare gick jag och Ebba och handlade. Hon var lite seg idag, men vi kom fram i alla fall;-)
Sen har jag bakat. Brysselkex och havrekakor. Yum yum! 

Så nu är jag själv. Mamma jobbar så jag har varit själv hela dagen. 
Köpte ett jättemysigt mjukisdress på gekås. Ångrar att jag inte köpte ett par tofflor. Det var vetetofflor. Som vetekudde fast i toffelform. Så stoppar man in dem i micron. Smart! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar