torsdag 5 mars 2015

LPT avskrivet!

Mammi var här igårkväll. Vi åkte åkte till Ica maxi. Behövde handla lite. Jag passade på att handla inför helgen också. Sen hjälpte mamma mig att städa rummet lite. Jag är ju inte direkt den mest ordningsamma personen.


Fick erbjudande att gå och fika med en personal på stan men jag tackade nej. Var inte alls sugen.

Sen idag har jag lunchat med pappa. Vi käkade på hello. Ett trevligt lunchställe som ligger vid stora torg.
Innan jag gick ner till stan pratade jag med läkaren. Blev lite chockad! hon skriver av mitt LPT idag! Så nu är jag här på HSL! Jag har varit LPTad i över fyra år! Fyra år med någon som fattat en jävla massa beslut som jag inte varit nöjd och glad för. Tvångsvård.. Aldrig mer. Jag går med på att få vård.
Men den senaste månaderna, året, har jag hållit mig borta från tvångsåtgärder! 
Och nu går jag med på att vårdas på en klinik så varför skulle jag ha kvar mitt LPT? Finns ingen anlrdnining till det. 
Så nu är jag fri, från tvångsvården.

Och i morgon bär det av till Varberg igen! och i morgon är det en speciell dag. Jag ska hämta Elliot!!!! Äntligen äntligen äntligen!! Yeay! 

6 kommentarer:

  1. Grattis Julia! Fan vad härligt!!!! Jag tror på dig!!!!

    SvaraRadera
  2. Grattis till friheten!!!

    SvaraRadera
  3. Grattis Julia!! :) Som du har kämpat och nu blev det verklighet. Du är grym tjejen!

    SvaraRadera
  4. Grattis Julia!! :) Som du har kämpat och nu blev det verklighet. Du är grym tjejen!

    SvaraRadera
  5. Grattis! Vad roligt att du blivit så bra att läkaren tycker tvångsvård inte behövs!

    SvaraRadera
  6. (var ett tag sen jag var inne här) Asså Julia!!! Det är ju helt underbart! Hoppas du håller i detta nu <3 kram

    SvaraRadera