torsdag 26 mars 2015

Ojojoj

Idag har jag varit på operation och tagit blodprov. De försökte flera gånger här på avdelningen men det gick inte. Så då fick vi gå till operation så en sköterska kunde ta provet. De är ju liksom proffs där. 
Anledningen till provet var för att jag äter clozapin. Då måste man ta blodprov med jämna mellanrum. I början måste man ta ofta men nu är det typ en gång i månaden. Jag HATAR att bli stucken. 

Sen fick jag ett glatt besked. Igår tänkte jag lite. Och det är ju möte i Varberg nästa torsdag. Och jag skulle ju som vanligt vara hemma fre-tis. Så varför inte vara hemma länge istället för att åka tillbaka på tisdag och sen hem igen på torsdag. Så jag ska vara hemma från imorgon till nästnästa tisdag! Alltså 11 dagar! Det är ju sjukt länge! Har inte varit hemma så länge på flera flera år!!! 
Men på måndag och fredag ska jag till vårdcentralen och lägga om armen. 
Men jag ser verkligen fram emot att vara borta på psyk så länge. 
Egentligen skulle jag och en personal gå till stationen och tillbaka idag för att jag ska lära mig att hitta om jag ska gå själv till och från tåget. Men det spöregnade så vi hoppade det. 
Hoppas på att få skjuts i morgon till tåget eftersom jag har så mycket packning nu när jag ska borta så länge.

1 kommentar:

  1. Så skönt att det går framåt för dig. Har följt din blogg länge och tycker du är så stark. Fortsätt så!! Kram<3

    SvaraRadera