söndag 7 mars 2010

KLÄPPEN

Mamma hittade bilnyckeln och nu sitter vi i bilen!

Snart är vi framme i kläppen och imorgon ska vi ge oss i i backen. Jag och min syster kommer åka snowboard men min mamma är en liten fegis som gav upp nästan direkt förra året när hon skulle lära sig så hon kör skidor. Ska bli underbart, men det känns som om jag har glömt hur jag gör.

Nu saknar jag verkligen kulan! Hade två underbara sälensemestrar under tiden jag bodde där. De var nog det bästa med hela vistelsen där. Bodde med personal jag verkligen gillade i en underbar stuga och gjorde sånt som jag verkligen tyckte om. Förra året när vi var uppe sa de "nu när vi är här tar vi bort ALLA regler Julia! Du får va ensam, låsa på toan, duscha själv och allt annat du inte får i vanliga fall". Och det var hur skönt som helst. Jag va ensam med stängd dörr på rummet, duschade, rökte själv m.m.! Och jag fixade det utan nån skada.. Förra året, det var då jag lärde min åka snowboard. Så jag är ganska mycket nybörjare på det. Jag är skitnervös speciellt på knapp och ankarliftarna. Åkte knappt några nån annan lift än sittlift förra året. Då åkte vi upp till toppen hela tiden. Inte höll på i småbackarna. Men jag får väl öva öva öva xDxD

Jag nu äter jag bara sånt som känns OK så jag inte ska skada mig här och bla bla bla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar