onsdag 31 mars 2010

Hem för att packa upp för att packa igen

Igår var vi i stallet hela eftermiddagen!
Först fick vi en rundtur på stallområdet. Det är fan inget litet stallområde!
Det finns ca70 hästar, och tio av dem är travhästar. Sen finns det då flera stall.. De hade en travbana också så klart. Och skitmånga hagar.
Sen fick vi prova att köra trav, det var roligt! Man åkte med en lärare och om man ville fick man testa fast han satt bedvid. Men det var kul, och det är ju en kurs "ridning/körning grund" så jag ser fram emot att lära mig det!
Sen fick vi rida. Men inte så länge, vi var fyra stycken på två hästar. Men lite iaf, det var fina och snälla hästar. Men när vi skulle hoppa upp var det ingen som kom upp. De hade först inte tagit fram en pall. Men sen hämtade de en.

Imorse vaknade jag 7, lite sent så jag fick kasta mig ur sängen och klä på mig och packa. Jag gjorde mig klar och hade packat på en kvart. Sen var det frukost.
Efter det skulle vi ha en svenskalektion. Jag var skitnervös alltså, jag hade inte haft en riktig lektion på tre år ju! Men läraren började med att läsa en bok, sen skulle vi börja arbeta. Jag började nästan gråta. Det såg hon men hon visade mig båset jag skulle sitta i (om jag itne redan skrivit det så har alla ett eget litet rum med dator, alltså små små rum med glasvägg och glasdörr ut mot korridåren så läraren kan hålla koll utan att störa typ och så känns det väl inte så instängt men man får ändå va ifred) och hon hjälpte mig komma igång. Men den uppgift jag börjde med var för svår så jag bytte till en lite lättare.

Sen var det förmiddagsfika och sen var det dags att åka hem. Jag vill verkligen stanna, börja skolan på en gång!
Ka kom och hämtade mig, jag var den sista som var kvar så läraren visade runt ka lite och brättade om skolan och boendet. Sen åkte vi =(
Men kommer jag in är det ingen tvekan om att jag börjar. Jag kommer absolut börja, detta är en chans jag inte kommer missa! Får jag den bara så tar jag den direkt!
Ska snart packa upp för att sen packa igen. Imorgon åker vi till stockholm för att fira påsk! Men Elina kommer på fredag. Vi åker bil upp, det kommer väl va lite segt men ibland är det faktiskt ganska mysigt. Jag längtar efter mormor och morfar och alla andra däruppe! Så det ska bli roligt, vi ska till landet! Det är min fristad. Det är nog den plats på hela jorden där jag verligen kan slappna av och bara va men samtidigt om jaag vill gå upp till stora huset och träffa släkten och snacka med det. Men vi bor alltid i gäststugan, mycket för att vi ska kunna dra oss tillbaka om det blir för mycket för mig (och även de andra). Men där mår jag som bäst. Alltså visst har jag ibland skitstunder där med men på nåt sätt är det där jag vill va liksom.

Fy fan, jag är så jävla dum...
Straffet var över, jag fick börja äta.. Jag åt mycket under Plönninge.. Åt ungefär som de andra för att de inte skulle tycka och tänka... Men nu är jag full med ångest och mår skit. Fullständingt. Vill dö. Nu blir det verkligen stenhård. Inget straff med absolut ingen mat, men väldigt stenhårt med vad jag får och inte får äta... Jag har kommit fram till att det bästa är inte att skippa maten helt, utan att verkligen tänka ut vad jag ska äta (noga noga)! Jag är ett Äckel! Att hålla på att inte äta, äta, inte äta, äta.... Det gör ju för fan att min vikt åker upp och ner som fan... Jag har fan inte haft en stabil vikt på flera år. om jag ens någonsin haft det under tonåren vet jag inte. Uppochner.... ibland bara med några kilo, ibland med lite mer kilo... Uppochner.. men fan ALDRIG stabilt. Men jag kan inte äta på nåt annorlunda sätt än vad jag gör. Ibland blir jag utan mat ett tag, ibland äter jag mycket ett tag, ibland lagom,. ibland blandat... Ibland VÄLDIGT konstigt och ensidigt. Men så är det,... Det är inte som jag vill men jag kan inte heller ändra på det... FY FAN... men jag vill fan inte heller äta lika mycet som min mor, syster, far eller andra jag ser äta. Jag brukar äta betydligt mindre änså. Jag skulle fan inte fungera om jag skulle äta fulla portioner tre gånger om dagen med allsidig varierad kost. Men fy fan! Jag hatar min fuckade kropp.... Det senaste har jag knappt ätit nåt, och nu då under plönninge har jag ätit "normalt". Och vad händer? min kropp blir som en svamp och suger åt sig allt! så nu har jag gått upp MER !! än vad jag hade gått ner det senaste. FY FAN FY FAN FY FAN.. Jag ska verklgien försöka att inte pendla så mycket alltså! Äta mer jämt, men det är svårt. med alla regler och listor och skit....
Men nu måste jag sätta mig och göra om mina listor... Det brukar ta ett tag, sen måste jag åka och handla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar