måndag 8 mars 2010

Jag trivs som tusan alltså!

Haft en underbar dag idag! Jag har åkt snowboard som tusan, har dock ont lite här och där. I svanskotan, båda knäna och båda handlederna. Jag är nog lite gör oförsiktig, det är ju så att ju fortare man åker desto lättare blir det. Men jag slarvar lite så jag ramlar ganska mycket. Och jag kan inte åka om det lutan väldigt lite, är det ganska plant så ramlar jag nästan alltid garanterat. Men när det är brant så går det helt OK. Eller jag ramlar ju en del men jag trodde det skulle gå helt åt helvete och att jag itne skulle kunna åka alls, och åt helvete går det faktiskt inte.
Men jag är väldigt glad att jag lärde mig åka förra året, det är verkligen mycket roliga än skidor alltså!
Idag åkte vi några timmar på förmiddagen sen gick vi hem en stund, min syster slog i huvet och fick typ en lätt hjärnskakning och mådde inte bra. Så då gick vi hem en stund allihopa, men efter en stund var det bara mammi och jag som gick tillbaka och åkte några timmar till (eftersom elina inte mådde bra, men hon blev bättre senare).

Jag blev väldigt posetivt överaskad när vi kom fram till vandrarhemmet, jag vet inte vad jag hade väntat mig, men det är supermysigt här! Och vi har hittat en backe som vi gillar jättemycket. Iallafall jag och mamma, den är både blå och röd. Jag fixar inte ankarliften (har inte ens försökt) men knappliften fixar jag. Men jag gillar det inte! Men Elina gillar inte den backen, men när vi tar sittliften upp till toppen finns det ju flera nedfarter ner, en som Elina gillar och en som jag och mamma gillar. Så det är perfekt :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar