tisdag 23 mars 2010

Jag vill men kommer jag att klara det?

Idag har jag och La varit ganska effektiva måste jag säga.
Vi började med att steka korv och morötter till Ebbisen, en lyxig variant till hundgodis. Jag slängde ner morotsbitarna i ett försök att få henne att äta lite grönsaker. Jag tänkte att de skulle lukta massa korv, men hon är svår att lura så bara vissa bitar passade lilla fröken. Sen städade vi Alma och Brittas bur, vilket tog ett tag. Sen städade vi lite. Efter det bar vi in en trådback i min ena garderob och slängde ut ALLA mina kläder på golvet och sorterade och vek ihop dem, och la en dem där de skulle va.

Sen var det dax att gå ut med Ebba, men vi tog bara en liten sväng. Sen gick hon hem. Vi hann med mycket tycker jag på bara 4 timmar.

När hon gick började jag med Mammis och Elinas kvällsmat, fisksoppa. Det tog typ 2 timmar samanlagt med alla pauser jag tog. Matlagning är mitt sätt att koppla av, jag gör det när jag mår dåligt, är stressad, rastlös m.m. Förut var det bakning som gällde, nu matlagning.
Jag kollade brevlådan många gånger idag, men när posten väl kommit var det inget brev till mig. Imorgon kanske!
På fredag blir det finmiddag här hemma! Då blir jag ju äntligen fri! Nu är det bara lite mindre än tre dagar kvar som LPTad, sen ÄNTLIGEN FRIIIII!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar