söndag 3 juli 2011

Dessa vackra glasbitar

Idag var mammi här först. Men vi gick inte ut för ingen i personalen ville.
Men sen på eftermiddagen kom pappi. Då gick vi ut, han, jag och en skötare. Det gick jättebra. Jag fick ta tag i far min när frestelsen att "hyssa" hjärnans hyss blev stark. Men det var väl bra gjort? Ja visst. Tyckte hjärnan det? NEJ
När vi kom in i besöksrummet igen krossade jag en tavla och dessa glasbitar dök upp framför mina ögon. De var så inbjudande.. De nästan ropar på mig. Men jag blev hindrad. Bra? Dåligt? Det kan jag i stunden i bestämma mig för.
Men just nu är jag fast. I tanken alltså. Allt jag kan tänka på är dessa glas bitar.

Min förmiddag var annars skitbra! Verkligen! Vaknade väldigt tidigt och hade väldigt ont i magen men förmiddagen var BRA. Är det på väg nu åt det lite bättre? Jag tror och hoppas det. Det känns så

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar