fredag 1 juli 2011

tack för informationen

Idag på förmiddagen fick jag besök av mormor, morfar och mammi. Det var trevligt, men så klart lite ansträngande för mig. Ett sånt besök kräver en hel del energi, men det var jättekul att träffa dem så det kan man väl säga var värt det.
Men jag var ett jävla skabb innan. Så jag fick ställa mig i duschen, och det är inte kul. Det är inte så längre att jag är bakom ett drapperi och de ser mina fötter. Nu ska de se hela mig. Men det finns lösningar på allt. Så jag duschade som sist, i nattskjorta, trosor och t-shirt. Det är fanimej en av det svåraste som finns, duschen. När jag är ensam är det svårigheten att stå emot skärimpulserna. De blir väldigt starka i duschen av flera anledningar. En anledning är att det blir så enkelt. Ingen ser, ingen stör, allt blod rinner bort och man efterlämnar sig oftast inga spår. Sen är det att min ångest ökar ofta mycket i duschen när jag ser min ÄCKLIGA kropp, rakt uppochner. Inte kul, inte lätt.
Men jag blev ren, jag tovade ut mitt hår och tog på mig lite mer vanliga kläder. I typ en vecka har jag bott i min "one piece" som jag köpte på gekås.

Vid lunch började helvetet
Men mina två bästa metoder för att stå ut är:

1, Blixtstillametoden också kallad Köttbullemetoden (för oftast ligger jag som en köttbulle under täcket): Den går helt enkelt ut på att ligga så stilla jag bara kan. Jag vågar nästan inte röra mig, för gör jag det, då kan jag inte stå emot mina impulser och hittar på hyssen.
2, Vandringsmetoden: Att vandra i korridoren är nästan det bästa sättet att hantera allt form av ångest och hjärnattacker på ett bra sätt. Men ibland när jag känner mig lite ilsken innombords fungerar det inte riktigt som det ska...

Jag har faktiskt fortfarande inte hört nåt, inte fått ett besked! Men seriöst! Vad fan händer nu? Mitt avtal går ju ut! Mister jag platsen nu? Eller fortsätter det som vanligt eller vad händer. Tack för informationen. Verkligen.. TACK

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar