lördag 2 juli 2011

FRISK LUFT

Idag har jag varit ute! Jo seriöst! YEAY! Jag och mamma + skötare har gått ett varv runt sjukhuset idag. För jag har varit skadefri i 3 dygn och dealen var ju faktiskt så att om jag var skadefri i ett dygn skulle jag få gå ut på sjukhusområdet om det fanns personal som kände sig trygga med det. Först på morgonen fick jag ett nej. Men sen fick jag ett JA om mamma var med.
Och jag var med om världens grej.
Jag brukar ha stenkoll på min ekonomi, när jag får in min ersättning flyttar jag den till ett konto som inte är knutet till mitt betalkort. Och när jag sen behöver pengar flyttar jag en liten summa i taget. Så idag när jag skulle köpa "FLUX" (tand/munskölj) fanns där inga pengar på kortet och jag fattade ingenting för jag trodde det skulle finnas. Så jag fick snällt gå därifrån utan min vara. När vi kommit en bit ifrån apoteket kommer en kvinna och frågar om jag fick ut min vara, om det löste sig. Vi sa att det inte gjorde det och då gav hon mig 100 kr och hälsade att jag skulle ha en trevlig sommar. HALLÅ ELLER! Hur ofta händer det?

Idag lyssnade jag klart på min ljudbok jag fick av mormor och morfar "Skadad". Den var SKITBRA! Men jag köpte en ny på Itunes. Jag köpte sista "Twilight"-boken "Så länge vi båda andas". Smidigt alltså. Men jag fattar inte hur jag ska få ut den gamla ur iphonen. Fan, det är så jävla krångligt att koppla in den i datorn tycker jag. Undviker det så mycket jag kan. Svår skit!
ÄCKLIGA SJUKHUS

Min fina mamma

Jag fick andas FRISK luft för första gången sen jag kom dit! Se nåt annan än sjukhusets äckliga väggar! (Fick en ny tröjja idag också :-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar