torsdag 9 oktober 2014

Gjort är gjort

Jag klev in i duschen med tanken att jag bara skulle duscha. Men det slutade inte så. Jag skadade mig. Jag hade varit helt självskadefri i 90 dagar. Nästan tre månader! Och tanken bara kom. Bara som från ingen stans. Jag skadade min högerarm. Och nu har jag vak igen. Men det ska bara vara lite tillfälligt. Vet ej hur länge. Jag känner mig så jävla dum. Varför gjorde jag såhär?! 90 jävla dagar! Fan fan. Impulserna var så fruktansvärt starka. Jag kunde helt enkelt inte göra något för att låta bli. Men men. Nu är det gjort, det går inte att göra något åt saken. Men ändå..
Jag mår inte bra. Jag vill bara göra mer mer mer. Men det betyder inte att jag ska!
Jag gick upp sex i morse, jag kunde inte sova. Ångrar det jag gjorde såklart. Men samtidigt är hjärnan nöjd och då mår jag såklart bättre. Nu känner jag ju att jag lika gärna kunde skadat mig i söndags när jag kom tillbaka till Växjö efter permen, jag gjorde det ju nu i alla fall så det hade inte gjort något. Eller nåt sånt..... Mitt mående kan vända så snabbt. Från att ha mått jättebra till att bara vilja försvinna.

Men mitt i allt elände fick jag ett roligt paket på posten. Greys anatomy s. 10! 
Nu har avdelningen börjat ta in killar. Det ska ju bli en blandad avdelning. Men det gör inte mig någonting. För mig är det skit samma, patient som patient.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar