måndag 20 oktober 2014

OMG

Jag gick upp i morse utan några som helst förhoppningar. Tog det ganska lugnt. Sen kom personalen och sa att jag skulle få flytta! Men att det skulle bli till avdelning 19 i Halmstad. 
Men det gör mig absolut ingenting! Hon sa att jag skulle få besked om när redan idag. Så jag har gått och väntat heeeeela dagen på ett datum. Efter en lång väntan fick jag äntligen besked! Om två veckor, den 3/11 ska jag flytta. Det känns helt sjukt. Att jag ska flytta! Om TVÅ ynkliga veckor. Jag ska lämna rättspsyk för gott. För nu, kommer man ut nu kommer man liksom inte in igen. Inte med den nya lagen. Yeay! Jag är ett steg närmare frihet. Ett steg närmare ett riktigt liv! Att lämna rättspsyk är STORT. Riktigt stort. Och två veckor går fort. Det vet jag. Snart är jag härifrån! 
Jag har aldrig varit inlagd på 19. Men jag tror det blir jättebra. Men visst, nytt är alltid skrämmande. Det kommer troligtvis ta tid innan jag får förtroende för personalen och kan anförtro mig till dem. Det är väl det som är jobbigast. Allt nytt folk. 
Men jag tror på detta. Kommer ha lite tid att förbereda mig innan det bär av till Halmstad. 

3 kommentarer:

  1. Åh vad roligt! Heja dig och lycka till på den nya avdelningen!

    SvaraRadera
  2. Underbart Julia! Hoppas att de blir bra för dig, efter flytten alltså! Hoppad verkligen det! Du är en underbart tuff tjej som förtjärnar det bästa! Kommer du få vak där också? Hur ser planen ut för dig när du flyttar? Ska du sen till behandlingshem?

    Jag är så glad för din skull Julia! Jag är arg på hur läkaren o personalen har behandat dig, de med gipsen menar jag! Hoppas ingen mer blir gipsad!!! Aldrig! Men hur ska du göra när du får tankar på att skada dig? Jag hoppas du kan ståemot dom tankarna! Nu slipper du ju Växjö!!!

    GRATTIS!!!


    Cyperkram!

    <3

    SvaraRadera
  3. Äntligen! Grattis! glad för din skull!:)

    SvaraRadera