lördag 4 oktober 2014

lite shopping

jag är i varberg nu. Jag tog bussen igår. Resan gick bra. När jag kom hem mötte jag min syster och vi gick ner till stan och tog en fika i väntan på att mammi skulle sluta på jobbet. Gick till ett mysigt cafe vid torget. Dock ett av de dyraste i stan.
Jag köpte tre nya filmer på hemmakväll. bland annat solsidan s. 1. 
Idag har jag och mammi gått lite mer på stan. Och jag köpte lite välbehövliga kläder och ett par skor. Skorna och ett par nya jeans är jag mewt nöjd med. Men det blev fyra nya tröjor och två par byxor. Köpte även en STOR mugg på indiska. En "god" mugg. Jag tycker smaken blir godare med i fin mugg i rätt storlek och form.
Det blev lyxfrukost. Min syster hade köpt en typ chokladklyubba som man smälde ner i varm mjölk så det blev varm choklad. 
Jag bad avdelningen ringa mig i fall de fått något besked i från varberg men de har inte ringt så jag antar att de inte vet något. 
Idag har jag och mammi gått en lång runda med ebbisen. Men det går inte så snabbt framåt för hon ska stana och lukta på allt. Men solen skiner och det är varmt, behövde inte ens jacka fast vi gick utmed havet. 

Men jag mår helt okej idag. Än så länge är tankarna inget problem ovh jag har ingen dum hjärna och befaller mig att göra dumma saker.

1 kommentar:

  1. Hej! Såg precis klart avsnittet av uppdrag granskning som behandlar tvångsvården. Där nämns ju du bland annat (som Tina). Utan att veta allt för mycket, drar jag slutsatsen att det helt klart verkar finnas stora problem. Förhoppningsvis kan denna typ av granskningar bidra till att vården kan förbättras. Jag vill i alla fall bara önska dig det bästa och hoppas att du en dag får lämna det där stället och få ett vanligt liv. Var stark Julia!

    SvaraRadera