tisdag 28 oktober 2014

Mycket bra möte

Idag har jag träffat Halmstad. Det var två trevliga kvinnor som var här. De var från avdelningen. Mötet gick jättebra. Vi pratade väl nästan 1,5 timme. De berätta om avdelningen och besvarade alla mina frågor. Min nervositet och ängslan försvann lite. En av dem skulle vara med i mitt blivande team. 

Det finns patientkyl så jag kommer ha någonstans att ha all min pepsi. Visitationen var mycket "lätt" om man jämför med här t ex. Bara gå igenom grejerna och kolla fickorna. Sen fanns det avslappningsrum, gåband, dagrum och allt sånt. Och jag kommer få ett singelrum och det känns jävligt skönt. Dessutom för man ta in hygienprylar och mat och dryck i princip hur som helst. Så då kan ju mina anhöriga handla åt mig om jag inte kan själv och ta med till mig. Avdelningen har tolv vårdplatser så det är väl ungefär lite stort som här. Men de blev lite förvånade av min mjukostdiet. Men jag tror den dieten börjar lida mot sitt slut. Det får nog bli nötkräm och smoothies efter flytten. 
Men jag känner mig lugn, detta kommer gå bra! Det känns bra i magen fast alla världens fjärilar har flyttat in där ;-) Jag klarar detta. Det är faktiskt 14 dagar sen jag skadade mig sist. Bra Julia!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar