fredag 31 oktober 2014

Sista besöket

Idag var jag på CLV. Det var mitt sista besök någonsin där!
Jag måste säga att personalen på sjukhuset har haft det bästa bemötandet jag någonsin fått på ett sjukhus. Speciellt då av sjuksköterskor och undersköterskor. De har varit vänliga, inte dömande, inte behandlat mig sämre för att jag gjort skadorna mot mig själv. På andra sjukhus har personalen tyckt ibland att jag slösar av sjukhusets resurser. Och inte förstått att det faktiskt är en sjukdom och inget jag valt själv. De har inte ifrågasatt att jag är rädd för nålar och smärta. De har varit lugna och trevliga när jag varit ledsen och rädd. De är änglar nästan hela bunten på CLV. 

Idag börjar jag packa. Allt måste vara färdigt på söndag kväll. Så jag börjar lite smått idag. Jag har fått in allt jag haft i förrådet, som jag ska gå igenom. Det är huvudsakligen filmerna jag är ute efter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar