måndag 29 juni 2015

Blodprov

Dagen har varit sådär. Inte mitt mående med massa ångest utan jag har gjort två svåra saker.
Först vár jag uppe i natt... Fan vad sur jag blir!!
Men sen tog jag bussen till stan för att gå till vårdcentralen. Det gick väl sådär där idag!
Sköterskan tittade på det och tyckte det inte var jättefint. 
hon la på ett frätande medel för att försöka bränna bort det tjocka "gelé" som bildats ovanpå. Så länge "gelén" är kvar kan såret tydligen inte läka. Den Går ej att tvätta bort. Är som en stor dallrig bubbla över såret.
Det gjorde ont som fan och sved som tusan. 
Ska tillbaka på torsdag och ska kanske lägga på mer frätande. 
Men jag missade bussen hem! Jag som skulle ta blodprov. Men jag hade en snäll farmor som kunde skjutsa mig hem!

Sen har jag varit på labb på sjukhuset. Det var dax för månadens blodprov! Jag gick med en personal härifrån! Och det gick väldigt bra faktiskt. Har inte gjort så mycket med de som jobbar här!

Remissen var från 5 juni så jag var lite sent ute men det gjorde inget. Huvudsaken var ju att jag fick tagit provet. Jag hade fått emla så det gjorde inte så ont. Jag brukar ju vara svårstucken eftersom mina kärl blivit så ärrade efter alla miljoner stick jag varit med om. Men de är ju duktiga på labb. De sticker ju folk hela tiden varje dag. Och som tur är var det ingen kö idag.
Men det gick bra! Yeay! Nu är det en hel månad kvar till nästa prov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar