onsdag 10 juni 2015

Får ha vb själv

Förra veckan pratade jag med en som jobbar här om att få ha min vid behovs medicin själv. Eftersom jag inte klarar att be om den. Nu har de pratat med läkaren och det är okej. Så jag får ha en dos i taget själv och om de ser när de kommer på morgonen att medicinen är borta fyller de bara på med en ny dos. Skitbra! Verkligen eftersom det är lite piss och mycket ångest nu!

Jag hat varit inne i stan idag. Jag tog bussen. Skulle till vårdcentralen, hade verkligen ingen jävla lust men jag var väl mer eller mindre tvungen. Men det gick bra. Ska dit på måndag igen. 
Orkar inte med detta JÄVLA sår mer nu. Sen fucking oktober alltså!!!! fan att man ska behöva "lida" för att man skadade sig för typ 8 månader och det är ändå mycket kvar. 

Men jag handlade lite baksaker. Men jag måste börja göra mig av med godsakerna! Typ hela frysen är full. Har typ tio olika kakor/bullar/cupcakes m.m. 
Vette tusan vad jag ska göra med allt? ;-)
Men både promenader och bakning får mig att ha lite kontroll på ångesten. Så varför sluta med något som fungerar? Plus att det är jävligt roligt att baka. Väldigt bra sysselsättning när man inte mår bra och inte vet vad man ska göra.

Och i morgon blir det först kemlab för blodprov. Tydligen kan man gå dit utan att ha fått en tid. Fan vad jag hatar blodprov. Men clozapinet gör att jag måste göra det en gång i månaden. Kul...
Sen blir det tandläkaren igen. Hälsoundersökning av tänderna och svar på om de kan göra mina tänder fina! Bleker jag tänderna lägger jag faktiskt ner Colan/pepsin. Att lägga ner mycket pengar på att få vita tänder för att sen göra de gula igen, nej tack! Får i alla fall dra ner på det rejält!
 Kanske bara dricka på helgen. 

Funderar på att skippa blodprovet! Orkar och vill inte.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar