torsdag 1 april 2010

Julia, mammi och Ebbisen på äventyr

Nu sitter jag på tåget på väg till stockholm med mammi och Ebba! Det blev nästan så att vi itne kom iväg med tillslut löste det sig. Mammas bil har i flera veckor smällt och vi har inte vetat vad det varit för nåt. Men innan hon vågade köra till stockholm med den åkte hon till en verkstad, och det var stötdämparen. Om vi hade tagit bilen till stockholm som planerat hade det bara blivit värre och värre, så vi lyckades tillslut få tag på biljetter.
Men jag har varit hemma hela dagen ensam, för boendestödjarna och jag själv, trodde att vi skulle åka på morgonen. Men mamma skulle jobba först, men det visste jag inte. Så jag har varit ehmma ensam hela dagen. Men jag har legat och glott på tv hela dan.
Sen kom mamma hem vid halv 5 och var skitsen och skitstressad. Men vi han med tåget med god marginal! Och ni är vi framme om en timme. Imorgon åker vi till landet, YEAY!
Elina och Emil är ensammna hemma i lägenheten, hon tar tåget upp till stockholm i morgon. Hon ville ha det mysigt ensam en natt. Men vi åker till landet innan henne sen hämtar morfar henne i Norrtälje (om nu Elina lyckas ta sig dit! Min syster tillhör den lite mer virriga sorten hihi. så hon kanske tar fel buss eller nåt). Sen på lördag blir det släktmiddag! Både mycket jobbigt och mycket roligt! Men förhoppningsvis mest rolig. Vi har ju alltid gäststugan att dra oss tillbaka till.
Jag undrar lite vad jag ska göra för verksamhet om dagarna framöver. Jag säger gång på gång på gång hur mycket jag inte vill va på Kreativa. Men boendestödjarna tycks inte förstå! Eller så tror de att jag överdriver, att jag trivs lite mer än jag vill erkänna eller nåt sånt dumt. Men jag HATAR kreativa. Och för varje gång jag går dit fast jag inte vill hatar jag det bara ännu mer. Men jag tror jag skulle vilja va på Nackhälle två dagar i veckan nu. Det var lite kämpigt att ta sig dit på vintern när det var så inihelveteskallt! Men när det bara blir varmare och varmare blir dagarna där bara bättre och bättre. Och nu när jag fått Plönninge att längta till vill jag mer än gärna va på en gård full med hästar och andra djur. Men det har ju vart snack om att jag skulle få en ny verksamhet, men jag undrar vad jag vill göra?
Lite svårt att ha önskemål om en ny verksamhet när jag inte vet vad jag vill eller vad som finns....
Jag har räknat ut att det är mer än ca 5 månader kvar till skolan börjar och det känns jävligt långt! Men sen kom jag på! Bara det blir sommarlov så går tiden genast mycket fortare, det tar ju alltid slut mycket snabbare än man vill. Och för första gången på typ tre år ska jag ha sommarlov jag med! Inte på bup eller ett beh.hem... Hemma och bara chilla som vem som helst. Ska bli skönt!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar