fredag 12 augusti 2011

Förbannade vak

Idag har det varit jättejobbigt med vaket. Jag har bara velat vara ifred! Idag har jag varit här i 9 veckor, och har haft vaket nästan hela tiden. Det var bara några få dagar i mitten som jag var utan det. Jag hatar hatar hatar det. Att ALDRIG få va ifred. Att händerna ska synas JÄMT, att aldrig få sova i mörker... Gud, vak är så jävla jobbigt. Skulle säkert kunna rabbla upp 30495 saker med vaket som är pissjobbigt. Vak knäcker en tillslut!! FY FAN

Men tillslut, kom mammi <3
äntligen, hennes besök är det som får dagarna att gå. Att varje dag se fram emot 17:00 (oftast), att på morgonen fundera hur jag ska få dagen att bli fem så fort som möjligt. Det är vad som får mina dagar att gå framåt egentligen.

Jag tog mig en varm härlig dusch och sen snackade vi lite skit i nästan 2 timmar.
Imorgon är det helg, då får hon komma tidigare. Min mammi <3

Jag läser en hel del bloggar varje dag. Men jag har märkt att vissa av dem borde jag kanske inte läsa. Det kan finnas en del tjejer som skriver saker jag inte behöver/klarar av att läsa. Även om jag väldigt gärna vill (vettefan hut jag ska klara av att sluta) fortsätta följa alla för att se hur det går för dem så NEJ! Det kommer va skitsvårt! Jag går ju in och kollar uppdateringar varje dag. Jag vill ju se hur det går. Men jag måste sålla bort vissa tyvärr. Svårt med sant...

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Vilka bloggar brukar du läsa?
    Hoppas du inser att du faktiskt kan uppfylla dina drömmar med framtiden. Oavsett hur ens nuvarande situation ser ut går den alltid att förändra! /Själv Aspietjej som varit långt nere i självskadeträsket men som nu är helt frisk, ganska lycklig och sambo :)

    SvaraRadera
  2. Det känns på nåt sätt fel att skriva ut andra personers bloggar bara sådär, utan att "be om lov".
    Men det är också tjejer med ungefär samma diagnoser som jag, samma självskadebeteende, samma problem men ändå inte.
    Kan vara skönt at veta man inte är ensam, kan minst vara lika skadligt.

    klart det går att förändra. Måste bara få rätt hjälp på vägen och att ha viljan!

    SvaraRadera