torsdag 4 augusti 2011

Vad har jag att vänta?

Fortfarande inget nytt ang. växjö. Det suger.. Kanske imorgon? Så tänker jag varje dag. Men det känns lättare att tänka "kanske imorgon" än "kanske nästa vecka". Men jag är också rädd. Vad är det som säger att det kommer vara bättre i växjö? Bara för att de erbjuder behandling så kan ju själva avdelningen vara lika dan? Inte få komma ut? Inte ha aktiviteter? Att det kommer vara som att flytta från ett helvete till ett annat (som iof, kan kanske göra mig frisk?) men under tiden är det piss skit och helvete?
Jag vet inte... Men tvärt om då? Det kanske är jättebra där. Mycket att göra om dagarna, pyssel, aktiviteter. Komma utanför avdelningen... Bra medpatienter. Personal med bra attityd och mycket kunskap om min problematik. Fina lokaler? Tänk om det skulle va allt detta.. Nej. Det tror jag inte. Men kanske lite?

Snart kommer mamma hit och jag ska duscha. Jag vet inte om jag skrivit det men jag får duscha med mamma istället för en personal. Det kanske låter hemskt att duscha med som mor men ja, okej det är det men hellre mammi än någon jäkla skötare. otroligt skönt att vi fick igenom detta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar