torsdag 4 augusti 2011

Nu är det dags att avstå från den goda goda goda mjölken

Jag har bestämt mig att bli vegan igen. Så från och med imorgon är det slut med mjölk (som för övrigt är det godaste som finns), ost, ägg m.m. Mitt samvete säger till mig varje gång jag äter eller dricker något sådant att jag inte borde. För djurens skull. Hade jag bott hemma hade jag haft mer kontroll och koll på vilka mejeriprodukter som köptes, vart de kom ifrån och så. Då kanske jag intr hade behövt avstå från allt. Men här har jag noll koll. Dessutom är det verkligen inget fel på ersättningsprodukterna, även om orginalen är bäst förstås ;-)
Men sen finns det ju en anledning till.. Min onda hjärna "säger" BLI VEGAN!! för att begränsa vad jag kan äta och dessutom utesluta sånt jag tycker extra mycket om.

Men men jag är iaf vegan nu :-D



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar