tisdag 9 augusti 2011

Lite förvirring efter negativt i tidningsartiklar

Flera av er som läser min blogg har säkert också läst tidningen de senaste dagen/dagarna. Det har skrivits en del om växjö och rättspsyk.
Det skrevs två artiklar i DN. Ni kan läsa dem här och här.
Det står även i artiklar i flera mindre tidningar. När jag läser detta blir jag verkligen inte mer glad över att jag ska skickas till växjö. Jag tycker artiklarna var mycket negativa till att skicka självskadepatienter till rättspsyk. Och jag har varit väldigt negativ till det förut. Verkligen. Men efter vad piva berättat har jag ändrat mig.
Men jag trodde växjös avdelning var annorlunda. Jag trodde verkligen det. Eller alltså, vad jag fått höra är det inte som "riktiga" rättspsyk. Men i artikeln står det inget om det. Inget om deras spciella avdelning som PIVA berättat om. Jag har fått väldigt lite info, men den info jag fått är inte alls negativ.... Har de förvrängt sanningen lite?
Fått mig att tro att det rättspsyk jag ska till inte är "riktiga" rättspsyk. Fast det är det?
Det kanske inte är så mycket "speciell" avdelning som de sagt. Det kanske är väldigt mycket mer rättspsyk än de vill erkänna? Fan, jag vet inte vad jag ska tro..

Och jag blev verkligen inte heller glad över att det är sådan kö dit. Men har kollats upp och jag är inte sist. Jag hade blivit tokig om jag visste att det var 9 före mig i kö. Min mammi ville först inte att jag skulle sett dessa artiklar. Hon visste att jag skulle bli negativ till växjö...
Men jag vet att jag står (vad jag fått veta) väldigt långt fram. Känns otroligt skönt att veta att man inte bland de sista. Men en flytt är inte aktuellt inom de närmsta veckorna.. Och jag vill inte längre. Vem ska jag tro på? PIVA, som fått växjö att låta jättebra. Eller tidningarn som får det att låta mindre bra? Negativ kritik är lättare att tro på... Så är det ju.

Idag har jag och mamma kollar på en HELSJUK film som heter "get him to the greek". Är man lite nere, kolla på den. Den är helvriden, totalt! Hur jävla deppig man än är kan den nog få en att skratta ett litet skratt iaf. Den är inte normal xD
Skulle man ta och pussla lite? Det har jag inte gjort sen pappi var här. Fy mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar