torsdag 5 december 2013

Krislista

Idag har jag blivit av med ortoserna. Vi tog av dem för att jag skulle va utan dem ett dag och sen så kom vi överens om att vi inte skulle sätta på dem igen!. Så jävla skönt. Nu har jag lite mer rörelseförmåga. Men jag kan inte röra armarna som det ska. Men med sjukgymnastik kan armarna förhoppningsvis bli som de ska igen.
Jag pysslar och pysslar och pysslar. Hela dagen tills det jag ska se på tv,
Idag gjorde jag en krisplan.
1. Be om behovsmedicin
2. Skriva
3. Prata
4. Lyssna på musik
5. Pyssla
Jag tycker det är en bra lista.
Jag har de senaste dagarna skrivit ca 8 sidor i min skrivbok varje dag.
Åh, det är så skönt att skriva sina innersta tankar. De tankarna man inte pratar med någon om. De hemliga som man knappt vågar skriva nästan. Jag har skrivit så mycket att jag har fått skavsår på fingret, xD

Det är också så jävla skönt att inte ha tele/dator/ipad förbud längre.

Jag funderar på vilken serie jag ska ha som ersättare till Grey's när det tar slut. Desperate är slut ju, House är slut Fan jag vet inte! Grey's är ju fan mitt liv. Det är in i deras värld jag flyr in i när jag mår dåligt. Drömmer mig bort, flyr in i deras liv.

Rent psykiskt mår jag väl hyffsat bra!! Eller rättare sagt faktiskt bra. Och det är okej att bara få vistas på rummet + några områden till. (förutom att jag inte kan vandra) Det gör mig inget att jag inte får vara med de andra. De kommer och hälsar på ibland.
Men... kroppen mår väl inte bäst men tillräckligt bra enligt mig. Får se vad proverna visar som de tog igår.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar