måndag 17 mars 2014

Älskade Ebba

Jag saknar Ebba så sjukt mycket. Önskar hon var här, vi skulle gosa, leka ta fatt.. Promenera runt sjön.  Hoppas hon kan komma hit snart så kan vi åka till ön som har en hundstrand. Det vore underbart. 
Jag har i alla fall bestämt att inte ta med henne till ekängen om jag flyttar dit. Hon är van vid väldigt mycket sällskap. Hon är hos farmor och farfar under veckorna och hos mammi på helgerna. Att ha henne i en hundgård känns inte rätt. Inte min lilla bebis! 
Jag mår mycket bättre idag än igårkväll. Jag låg och försökte sova vd nio, ganska tidigt så jag låg ett tag. Men somnade och sov bort skiten.
Tog upp på ronden om jag får gå ut själv med en personal i stället för två som är standard här. Läkaren sa okej, men det är avdelningschefen som bestämmer det. Så de ska prata med henne. Om jag får det kan jag hitta på mer aktiviteter. Jag har ju en personal med mig hela tiden ändå. Så de behöver inte sätta en extra personal på det. Det skulle vara jätteskönt att vara med bara en. Jag hade det för ett tag sen, och det fungerade alldeles utmärkt. Så det finns ingenting som säger att det inte skulle funka lika bra nu. Hoppas på att snart få åka på perm med mammi eller pappi så vi kan vara iväg utan personal några timmar. Kanske åka till Grand samarkand eller stan. Det är något jag verkligen längtar efter! Slippa ha spioner som smyger efter oss. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar