lördag 22 mars 2014

Inte ett nej, än så länge

En av mina kontaktpersoner har pratat med ekängen. Ekängen säger inte nej till att jag ska flytta dit. Men de sa att det måste ske en långsam flytt och välplanerad. Inte stressa. Då kan det ju bli som med förra lägenheten, att allt går för fort och jag klarar inte det. Men när hon sa så, att det skulle ske långsamt så tänkte jag "år? Eller va?" Men hon sa att det mer gällde månader. Och jag trodde väl inte att jag skulle flytta dit morgon. 

Personal här ska prata med psykologen som kom och sa att de vill göra en utredning. Få lite mer detaljer om utredningen. Hur den går till och verkligen få info varför de vill göra den. Sist jag gjorde en utredning var det väldigt ansträngande för huvudet. Massa olika moment... Det jobbigaste var nog när de satte en liten sändare på huvudet, och en dator framför mig som registrerade hur mycket mitt huvud rörde sig medans jag fick trycka på en knapp. Skulle trycka varje rätt figur visade sig på skärmen. Det var väldigt jobbig, det tog ett tag. 
Förhoppningsvis kommer avdelningschefen snart, hon är sjuk. Så hon kan godkänna att jag bara behöver en personal när jag går ut. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar