fredag 14 mars 2014

Tillbaka

Idag var jag då och besökte ekängen. Det gick jättebra men mycket, väldigt mycket att ta in!
Det bästa var den fina miljön både inne och runt om kring. Och det fanns jättemycket olika aktiviteter. Det fanns silversmide, målarverkstad, sy och träslöjd, jympasal, biljard, fotbollsplan, motionsslingor m.m. Och man åker och bowlar, simmar och rider i veckorna. Varje patient har en tvåa med kök och badrum. Det finns även bastu och bubbelbad som är för alla. Många fina gemensamma utrymmen och flera gemensamma kök och matsalar. Kommer inte ihåg hur många lägenheter de hade men över tio! 
Man får inte ha vak där så det måste jag bli av med och man måste vara villig att jobba med sina problem. Jag är ju jätterädd att jobba bort mina tvång runt maten. Att jag ska tappa kontrollen över situationen. Men nån gång måste jag ta tag i det ju.. De erbjuder behandling i alla fall. Ebba får flytta med mig men bo i en hundgård på området. Vet inte om jag vill att hon ska ha det så eller ens om hon klarar av det. Men man kan ju alltid testa. Hela hemmet var jättestort. 
Jag är rädd att jag ska börja hoppas och sen få höra att de inte vill ta emot mig. Jag vill hoppas för jag tyckte det verkade mycket bra, men jag vågar inte... Flytten skulle iså fall ske långsamt och välplanerat. 
Innergården
Hundhuset

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar