måndag 17 augusti 2015

Abstinens

Jag håller på att försöka bli av med mitt kofeinberoende. Mest för tändernas skull. Jag måste helt enkelt. Jag hade klarat det ganska bra för ett tag sen men sedan fallit in i colaträsket igen. Jag dricker ju bara light men även det är väldigt skadligt för tänderna. 
Så idag hade jag sådan sjuk abstinens. Huvudet bara dunkade och så fastän jag tagit huvudvärkstabletter. Så jag var mer eller mindre tvungen att köpa en liten pepsi. 
Ska väl försöka ligga på max 0.5 liter om dagen och sedan om någon vecka kanske minska ännu mer.
Jag har inget direkt val.

Engelskan idag gick bra.
Läraren kom och pratade med mig och berättade att vi skulle intervjua varandra idag och sedan läsa upp det inför hela klassen. Men hon sa att jag kunde intervjua hon som var med mig från gasellen och inte behöva läsa upp det för klassen. 
Så det kändes väldigt bra! 

I morgon har jag mitt första förhör. 
Oregelbundna verb. Ska öva lite i kväll. Nervös! 
Inte jättestor läxa. Men vill ju att det ska bli så bra som möjligt. Är mer orolig för läxan till torsdag. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar