torsdag 27 augusti 2015

Tassimo

Nu har jag köpt en roligt lyx! Jag har köpt en kaffemaskin. Kapselmaskin alltså, :-D
Nu har jag kämpat och kämpat i ett par timmar med att få igång den och det var för tusan inte lätt. och äntligen har jag lyckats. Men nu när den är iordning är det vara att sätta i kapslarna och vips så har man yum yum!  
Jag köpte en maskin, kapselhållare och olika smaker. Köpte chai, oreo, kaffe latte och vanligt bryggkaffe. Det här är en sån liten grej som msn egentligen inte behöver, men man vill ha. Så jag köpte den. 
Så nu sitter jag här och njuter av en chai latte. Den var jättrgod. Ska bli spännande att testa oreo. Har iof aldrig ätit oreokex men alla tycker om dem! ;-) och de ser goda ut 
Har varit i skolan i två omgångar. Först matte och den engelska. På ett sett är det skönt att vara där två  "kortare" stunder än båda lektionerna på rad. På ett sett inte. Men igår pluggade jag nåt så in i bomben med engelskan. Och mellan matten och engelskan kunde jag ju plugga lite till. 
Fick lite hjälp av mamma. Men det var bara med glosorna som hon förhörde mig på. Texten vi hade i läxa pluggade in bäst jag kunde. Men det gick bra i alla fall idag på förhöret.

Är så glad över min tassimo!!!! Yeay. Nu blir det gott till frukost i morgon. Och det är inte sådär jättemycket kalorier i dryckerna ändå tycker jag. En chai är 96 kcal, och det är betydligt mindre i den än den man köper på t ex espressohouse!. ;-)

1 kommentar:

  1. alltid velat ha en sadan maskin men nar man flyttar runt mycket sa blir det svart att ha massa grejer ;P

    SvaraRadera