tisdag 4 augusti 2015

Vilken jävla dag!

Nu har alltså skolan börjat! Jösses vad det känns bra!

Jag, Julia zacke, tidigare inlåst och tvångsvårdad i flera flera år på psyk, behandlingshem och rättspsyk, med ett svårt och allvarligt självskadebeteende, bor nu i egen lägenhet, har fritidsaktiviteter, bor nära sin familj, och är också student! Fri, med ett värdigt liv att leva! Helt skadefri sen den 8 november 2014! 

Jag och min KP cyklade till komvux. Skulle va där kl 13. Vi samlades i matsalen. Det var faktiskt ganska många och vi var den fjärde gruppen med elever idag.
Rektorn gick igenom en del praktiskt. Om hur det funkar där. Sen fick alla som skulle läsa matte gå till klassrummet och träffa läraren. Det började svårt! Vi skulle en och en sägs inför hela klassen vad man hette och vilken mattekurs man skulle läsa. Men tillslut blev det min tur, men det gick bra!
Sen berättade han att det kanske inte blir någon kurs, utan bara matte på flex. Det hoppas jag verkligen inte, jag vill hemskt gärna gå lektioner. 
På slutet fick vi repetion papper. Vi fick papper från kursen under vi ska läsa. 
Vi börjar läsa enligt schema på måndag men i morgon är det repetion. Två timmar på ons, Tors och fredag. Och det vill jag verkligen gå på. 

Efter det gick vi till rektorn, för att få uppgifter i engelskan som jag redan ska börja med. Läraren kunde inte idag så vi fick uppgifter av henne. 
Vi pratade även och berättade jag har Asperger och kommer därför ha någon med mig, vet ej hur länge det kommer va så. Pratade lite. Hon sa att vi skulle gå till matteläraren och berätta det på en gång. Så det gjorde vi.
När jag kom hem tog jag fram till repetion jag ska ha gjort til i morgon. Det gick jättebra. Kommer ihåg mer än jag trodde alltså! 

I morgon ska jag va där 09 för CSN info. 
Sen börjar lektionen klockan 13 och håller på i två timmar. Det var ganska många som läser matte så det kanske blir en kurs! Hoppas hoppas. 

Nu på kvällen har jag varit och ridigt i stallet. Fick en söt "liten" häst som henne Ertan.
Det var på store sten i tvååker. Har varit där för många många år sen på ett dagridläger. Men jag mindes inte rutinerna. Men vi möttes upp av en trevlig liten dam som visade mig hur och var allting fanns. Det var en väldigt bra sak, varje häst hade en egen hink med borstar och benskydd. Inte stora lådor som på kvarna så man får plocka själv. 
Blev dock lite förvånad. Jag visste att det inte var en vuxengrupp. Men det var yngre barn än jag trodde. Men så länge vi är på samma nivå så spelar det ingen roll. 
Vi red ute i paddocken idag. Men det var en del lera fastän det varit sol hela dagen. 
Lektionen gick jättebra. Hade dock lite svårt att sitta av. Haha.
Så kul att ga kommit igång med det också! 

Nu ska jag vila, för jag ska upp tidigt igen i morgon




3 kommentarer:

  1. Man får läsa på komvux o ha aktivitetsersättning. Läste till undersköterska med det. Det heter vid försenad skolgång. Det är om man inte kunnat gå på gymnasiet för sjukdom. Kram!

    SvaraRadera
  2. Du är grym Julia!! Heja dig!!

    SvaraRadera