onsdag 12 augusti 2015

Remiss

Jag har varit på vårdcentralen idag och träffat en läkare angående mina problem med matstrupen.
Han var jättebra! Han var väldigt tydlig och snäll. Berättade minsta lilla han skulle göra. Han undersökte mig och sen fick jag gå och ta ett EKG. Men varken det eller undersökningen visade vad som kunde vara fel. Inget med hjärtat i alla fall!
Jag ska gå och göra en gastroskopi, undersökning av matstrupen på insidan. 
Men det är lång väntetid så det tar nog några veckor/månader innan jag får en tid. Jag fick även en medicin, Den som jag haft förut men han tyckte jag skulle äta den lite längre än sist. 
Han skickar en remiss i alla fall. 
Jag fattar egentligen inte varför jag inte sökt för detta innan? Jag har ju haft besvären länge nu! 
Men bättre sent än aldrig.

Varit i skolan också. Matte. Det gick väldigt bra idag. Kanske att de lägger till en ytterligare matte lektion. Läraren visste inte riktigt. Hoppas inte det! 
Men matte är ju så kul alltså! 

1 kommentar:

  1. Kul att det går bra i skolan! :) Själv hatar jag matematik, fast tror det är roligare om man är bra på det :)

    SvaraRadera