tisdag 11 augusti 2015

Överlycklig

Har haft världens roligaste, lyckligaste kväll!
Det var så himla kul på ridningen idag.
Markarbete. Det är kul. Jag fick Ärtan igen. Tycker verkligen om henne. Hon är snäll och lugn. 
Det blev en riktigt träningspass kan jag säga. Hade glömt hur jäkla jobbigt det är att galoppera. Men det är ju så kul. 
Vi skulle en och en rida över bommar för att öka och minska traven. Så alla ställde upp sig i mitten och sen red vi en och en. När hon sa att vi skulle göra så fick jag en stor klump i magen. Men jag var sist. Jag sa till henne att jag kanske inte skulle klara det. Men hon sa att jag borde försöka. Så det gjorde jag! Det gick väl inte perfekt men jag lyckades ändå hyffsat bra.
Mindes i alla fall hur man gör en galoppfattning. Men det skumpade ganska bra ;-) jaja, kommer väl snart in i det igen
Hade glömt hur kul detta är!! 
Vi kom ganska tidigt tyckte jag, men nästa gång ska jag komma ännu tidigare så jag får mer tid i boxen mer Ärtan eller vem det nu blir. Älskar att stå och pyssla med dessa underbara djur. Fick tyvärr inte göra iordning henne efter lektionen då hon skulle ridas igen.
När jag kommit fram till mammi efteråt kunde jag i te sluta le. Leende från öra till öra. Är så glad att jag kommit igång igen. Älskar detta så sjukt mycket alltså! Längtar som tusan till nästa vecka kan Jag säga!


1 kommentar: