fredag 14 augusti 2015

Orange is the new black

Jag har börjat titta på en ny serie. Orange is the new black. Alltså den är så sjukt bra!
Jag och mammi köpte den för att vi skulle kolla på den tillsammans, så vi kollade nu i kväll på några avsnitt. Men nu har hon åkt och jag kan inte sluta titta!!

Läraren frågade mig om jag fynderat på att läsa på flex i stället. Då skulle jag kunna läsa kursen i min takt. Funderat på det. Läsa på egen hand och gå på mattstuga två gånger i veckan. 
Om jag vill då skulle jag kunna bli klar med kursen mycket snabbare. Men jag vet inte om jag vågar byta. Tänk om jag byter och det inte skylle funka och jag då inte kan läsa på kurs igen. 
Men det ska jag fundera på nu över helgen tänkte jag.

Pappi var här på lunch. Alltid lika trevligt att träffa lilla pappi! 
Han fick mig att skruva in en glödlampa, vilken jag typ aldrig gjort. Haha!
Men nu lyser det i taket i alla fall! 
Enligt migsjälv är jag väldigt lik pappi på denna bilden!! ;-)

Tänkte ta en pluggfri dag i morgon helt och hållet. Ta det lugnt och sova länge. 
Har inte riktigt kommit in i det här med att gå upp tidigt och gå till skolan. Börjar visserligen i te tidigt alla dagar. Men ändå, upp, göra sig i ordning och äta frukost för att sen gå till skolan. 

Känns så bra att verkligen göra något vettigt. Att ha en meningsfull vardag! inte bars ligga och glo på film/tv hela jävla dagarna. Att inte göra något som i längden egentligen ger mig något. 
Hoppas min planeringstavla kommer snart. Från arbetsterapin. Den borde komma nu i början av hösten tycker jag. Då blir det verkligen ordning och reda. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar