tisdag 25 augusti 2015

Framåt

Dagarna går, framåt. Jag närmar mig min ett års dag. Helt galet.
Jag har bytt tillbaka till kurs igen i matten. Kändes inte bra att läsa på flex. Jag gick ändå inte till mattstugan utan jag kände nästan direkt efter att ha bytt till flexen att det var fel beslut. 
Känns bra att gå på lektionerna. 
Engelskan är inte rolig. Mycket mycket plugg alltså. Men vi har pratat med läraren. Angående mina svårigheter. Vi kom överens att hon inte ska fråga mig frågor inför hela klassen. Och på nationella kommer jag få ha en person med mig, som såklart inte får hjälpa mig. Och alla konversationer i övningar ska jag ha min person som jag jobbar med. Tills (om) jag känner att jag känner mig tillräckligt trygg att jobba med någon i klassen.

Månadens blodprov dagen. Tack gode Gud för emla!! Men de är jätteduktiga på labb. Träffar nästan rätt på första försöket varje gång.

I dag var det ridning. Fick en väldigt väldigt trevlig häst. 
Beyonce hette hon. Hon var jättestor och framför allt kraftig, 
Men hon var väldigt mulatt rida. Vi hade en väldigt bra lektion. Av någon anledning var vi bara tre som var med idag. Vet inte varför. Nästan privatlektion !
Men vi övade väldigt mycket att sitta ner i trav. Det är jag väldigt dålig på. Lutar mig på tok för mycket framåt. 
Men det var jättekul att rida Beyonce. Väldigt väldigt full av energi.
Vi red på en egen volt eftersom de andra hästarna var mindre och vi kom ikapp hela tiden.
Det var jättekul att rida henne. Riktigt go dam :-). Och riktigt snäll men ändå lite trotsig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar