lördag 8 augusti 2015

Kräftkalas

Idag har det gått exakt 9 månader sedan jag skadade mig själv sist! Det var den 8:e november 2014. Det var strax efter att jag kommit till avd 19 i Halmstad. Men det var enda och sista gången som jag skadade mig efter att jag flyttat från rättspsyk. 
Nio långa månader! Är så jävla stolt! 
Nu siktar jag på ett år! Inte så långt kvar om man tänker efter på hur lång tid dom gått. Yeay!
Jag ska ALDRIG falla tillbaka igen. ALDRIG ALDRIG ALDRIG! Aldrig in i det helvetet igen.
Nu kan jag mer eller mindre säga att jag är fri faktiskt. Känns konstigt att säga.
Men jag kommer alltid vara en "nykter" självskadare. En "föredetta" självskadare. 
Som en nykter alkoholist. 
Gör man en enda liten självskada är det stor, stor risk att falla tillbaka! Så är det! 
Så aldrig mer!

Nu har jag kommit hem. Kom just med bussen.
Mormor och morfar är här på besök från Stockholm. Så jag har varit hos mammi och träffat dem.
Vi har haft en liten kräftfest. Själv äter jag inte kräftor eftersom jag är vegetarian. Har varit det över halva mitt liv så jag minns inte ens hur kräftor smakar. Men det ser väldigt gott ut. Hehe. Kaninte skala dem. Provade skala en räka för ett tag sen. Det gick ganska bra. Inte så trevligt, för det luktar ju så äckligt ;-).

Först var vi nere vid ankaret och badade. Inte jag dock. Jag badar inte i havet pga alla JÄVLA maneter. Har inte gjort det sen jag var liten. Så jag och Ebba fick sitta och passa de andras grejer. Men de badade inte så jättelänge. 
I morgon har jag tänkt att ta sovmorgon. Sova så länge jag kan. 
Sen kommer de hit och kollar in min fina lägenhet.

2 kommentarer:

  1. Julia det är fantastiskt vilken resa du har gjort! Du är sååå värd att få må bra och inte leva ett destruktivt liv. Att du har tagit dig såhär långt visar bland annat på att du har en envishet som är otroligt bra att ha såvida man lägger ner envisheten på ett bra sätt (dvs "friskheten"). Jag tycker verkligen du ska känna dig stolt över dig själv. Visst är det fantastiskt när man börjar leva på riktigt igen? :) Du kommer fixa skolan galant.
    /Emelie

    SvaraRadera
  2. Du är så himla duktig som klarat dig såhär länge! Vilken vinst! Du har verkligen kämpat och jag är övertygad om att du bara kommer ta fler och fler steg i denna riktning. Grattis! :)

    SvaraRadera