tisdag 13 april 2010

Älsklingarna ska få ett större hem =)

Bussarna här i varberg är verkligen bra alltså! Jag tog mig från ena sidan stan till andra hur lätt som helst! Jag hoppade på bussen här på läjet och La hoppade på den på breared och vi åkte in till järnvägsstationen. Därifrån tog vi en buss till lassabacka.
Vi skulle till djurmagasinet, det ligger tyvärr inte i stan. Men den sammanladga restiden var typ en halvtimme och man räknar bort väntetiden i stan. Smidigt! När vi var på djurmagasinet såg jag en jättefin bur! Den var dubbelt så hög som den jag har nu men ungefär lite lång och bred. Den hade ben med hjul också! Hur jävla bra är inte det!? De skvätter ju ganska mycket sand när de badar och det är ganska jobbigt att komma åt och flytta buren hit och dit.. Men benen var typ 3 dm kanske. Jag har just nu den minsta tillåtna buren till två degusar, det skulle va bra med en större för dem och jag behöver en till bur ju. Till hösten måste jag ju ha en bur hemma och en i halmstad, jag kan ju inte ha med den stora på tååget, de får åka i transportburen. Den kostade iof 1995 kr, men det var extrapris, egentligen kostar den 500 kr mer. Men burar är dyrt.
Den nya buren :D:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar