söndag 18 april 2010

Tappade toffsar :(

Idag har jag suttit och klurat på mitt brev till Plönninge. Jag tror jag börjar få till det faktiskt. Har skrivit flera stycken faktiskt, men ett blev för långt, ett för konstigt, men ett blev nog bra.
Idag har jag bara typ kollat på TV och film. Men jag vaknade halv 7. Tidigt som vanligt, men jag vet ju varför jag vaknar så tidigt nu, jag flyger upp och väger mig. Sen brukar jag ta en cigg ibland och sen oftast somnar jag om. Men att jag måste upp så tidigt för att veta hur mycket jag väger... Knäpphuvud. Jag måste bara veta, om dagen är förstörd eller om den är en bra dag, och hur mycket jag kan äta. Vissa gånger gör jag ju då det misstag att om jag väger mindre än jag trodde äter jag och då går jag upp en del! Nåt kilo eller så över en natt ibland! :OMen jag vet ju också varför...Men nu är jag väldigt försiktig med det, alltså ska ajg va när straffet är över! Sen under dagen väger jag mig säkert 15 gånger, men den enda vikt som egentligen räknas är morgonvikten, ev. kvällsvikten men absolut är morgonvikten vitkigast!

Helt plötsligt idag fick jag en gråtklump i magen. Bara sådär... Men tårarna kom inte, men de ville men jag lät de inte komma, jag lät inte gråten komma fram. Jag orkade inte, idag var det bättre att hålla masken och va tyst.

Degusarna blir bara tamare och tamare, och jag börjar se skillnad på dem nu också. Britta är större än Alma. Men de har tappat sina toffsar! Jag vet inte varför men det beror förmodligen på stress. Och vi tror att det hände när jag skulle göra iordning buren, jag hade inte deras transportbur här hos pappi så vi stoppade dem i Esters, och då luktade det ju jättemycket hund men de kunde liksom inte fly ifrån hunden typ. Det är våran teori iaf. Men i djuraffären har de sagt att toffsarna ej växer ut men jag tror att de kanske gör det. i naturen är det en försvarsmekanism, de använder dem till att förvilla rovdjur. När rovdjuren komme får de rovdjuren att bita tag i toffsen och degusen släpper då toffsen och springer ner i sin håla och gnager av den skadade delen som snabbt läker ihop igen. Och om den inte växer ut igen kan de bara förvilla rovdjur en gång i hela deras liv och de kan ju leva i upp till 15 år!
Imorgon blir det VPM sen ska jag träffa mammi istan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar