fredag 30 april 2010

Snälla låt mig sova klart

JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ ATT VAKNA TYP 6-7 FÖR ATT JAG ÄR SÅ OROLIG, NERVÖS OCH SPÄND (OCH LITE IBLAND FÖRVÄNTANSFULLS OM JAG INTE KÖKAT DAN INNAN) INFÖR MIN MORGONVÄGNING. DETTA GÖR MIG TRÖTT, FÖR MIN KROPP HAR EGENTLIGEN INTE SOVIT FÄRDIGT, JAG HAR SOVIT HELA NATTEN MÅNGA TIMMAR MEN INTE FÄRDIGT. SOMNAR OFTAST OM SEN PÅ MORGONEN EFTER EN STUND! FAN TA DENNA VÅG OCH ÅNGESTEN DEN GER MIG!!!!

Idag mötte jag La på VPM, det regnade men jag hade inga regnkläder. Bajs på det. När vi kom in till Ra på sa hon att jag skulle vart där klockan halv 11, inte 11. Pinsamt. Men hon sa att vi fick ta besöket snabbt. Jag bad om att höja naltrexonet till 4 tabletter/dag. Hon ska ta upp detta med min läkare och jag får besked på måndag.

Sen gick vi till Breared. Hon käkade och jag bakade nån underlig sorts chokladboll, utan kakao, med kokos och jordgubbströssel istället för kokos ovanpå. xD Men de blev en god smet.

Sen försökte vi gå ut med Ebba men hon går inte ut när det regnar så vi bar henne till en gräsmatta, hon kissade och sen trippade snabbt hem igen.

Sen packade jag ihop lite saker, vattenpipa, joggingskor, träningsbyxor. Elina kom hem, vi snackade lite. Jag kände att jag var tvungen att berätta för henne hur "alla" talar typ illa om henne. När jag är hemma hos pappa händer det ofta att han och Lisette snackar typ skit om henne, jag förstår inte hur man kan göra det om sin egen dotten? Lisette skulle bli galen om han höll på så om hennes barn. Och farmor gör lika dant. De pratar med mig om dåliga saker hos Elina, och det är inte ofta jag vågar säga ifrån. Jag mår dålig över det. Jag känner mig feg. Skulle önska att jag kunde skrika åt dem varje gång. Men jag törs inte, håller tom med ibland, även om jag inte egenliten gör det. Fan vad jag är feg. Varför kan de inte se alla Elinas posetiva sidor? Hon är världens mest omtänksamma person, hon har super betyg, hon har jobb, hon har många vänner, hon är snäll, hon är musikalist, populär.... De ser bara den dåliga sidan som kommer till ibland, den stöddiga. Men är det konstigt när de ibland behandlar som de gör. Hon är ofta den som börjar men inte varje gång. Pappa har en ny familj, som kommer i första hand, vi i andra. Nej, jag i andra, Elina i tredje....Det är inte så att de inte talar bra om henne ibland, de gör de. Men man ska inte snacka skit som de gör... Eller vad man nu vill kalla det dom gör..

Efter en stund åkte jag in till stan för att träffa min favoritvän, vi tog en fika. Hade verkligen saknar henne! Hon är den bästaste av bästaste! Hade det trevligt, hoppas att det ine tar så lång tid innan vi ses denna gång bara =)

Sen skulle jag träffa mamma men hon blev några minuter sen, så jag gick till H&M, jag köpte en tröjja. Typ en turkos munkjacka med ett tryck med silversurfaren. Sen gick jag och träffade mammi, vi gick och jag fick vattenpipakol och tobak av henne. Jag köpte på kicks en mascara (felstavat?). Sen fikade vi på ströget.

Nu är jag hemma, funderade på att gå ut i kväll men jag hoppar det. Jag ska rida i morgon. Fick lite smått panik hemma, Elina sa att mamma hade sagt att det inte var någon ridning imorgon. Men sen ringde mamma och sa att det var det även om det var röd dag.
Men nu regnar det, så jag är inte så sugen på det. Jag har kommit på att jag nog inte kan dricka alkohol. Jag äter en medicin man ger till alkoholister som ska sluta dricka. Så jag vet inte hur min kropp reagerar på större mängder alkohol faktiskt. Ska ta reda på det innan jag super skallen av mig xDxD

Jag funderar på att sluta röka, men det som gör mig tveksam är det här med ämnesomsättningen. Jag har hört att när man börjar röka ökas ämnesomsättningen, så då borde den sänkas när man slutar. Jag vet att man går upp för man käkar godis när man är röksugen. Men jag vill inte sluta om ämnesomsättningen kommer sänkas, den är tillräckligt rubbad som den är. Men jag ska inte sluta för evigt, bara tills skolan börjar, då kommer jag få studiebidrag en gång i månaden så då kommer jag ha råd. Nu har jag typ ingen inkomst, och vill inte röka upp alla mina försäkringspengar :P Men jag kommer (om jag slutar) ha kvar mina "mådåligtcigg" men jag tror att jag kommer röka dem oftare än jag behöver. Jag tror jag kommer känna efter och tänka "jag tror jag har ångest, ilska eller nåt. Jag behöver verkligen en cigg för att må bättre" fast än jag egenliten inte behöver en. :P men jag får va sträng mot mig själv haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar