fredag 23 april 2010

Arken

Mötte La på VPM idag. Vet inte hur vi kom in på det, men jag tror det var så att Ra frågade om La brukade gå iväg och käka lunch. Sen frågade hon om mina matvanor. "Vad åt du till frukost?", "vad ska du äta till lunch?". Då började jag förklara om listorna, om straffen, reglerna, om hjärnan och allt annat som hör dit. Hon hade väldigt svårt att förstå ibörjan, men efter en stund tror jag hon började fatta lite grann. Att allt är ett fett jävla system som SKA föjlas annars blir det inte bra. Mina tvångsritualer... Hon hade lite svårt att förstå att jag itne ville bli av med dem, att jag ville leva efter "boken om bullar" som jag kallar regelboken. Men jag är så rädd att förlora kontrollen, att leva ett liv utan den kontroll som listorna ger mig.
Men hon sa att det var bara att säga till om jag ville börja jobba mot dem. Men jag sa att det ALDRIG skulle hända ;P.

Jag hade ju möte med arbetsanpassaren idag, mötet varade i hela 7 minuter! Mitt absolut längsta möte någonsin! Hon sa bara "Jag har pratat med Ye och hon sa att du älskar djur, så jag gick till en djuraffär som heter Arken, och hon kan ta emot dig. Är du intresserad av att börja där?" Jag sa så klart ja! Jag har inte hört talas om den affären tidigare, den har bara massa fiskar men säljer tillbehör till andra djur. Så man får rengöra akvarium och sånt. Det finns inte jättemycket att göra, ganska lungt ställe. Men det gör ju ingenting! Så på måndag ska jag dit och hälsa på. Och tycker jag det ser bra ut ska jag börja jobba/paktisera eller vad man nu kallar det, där. Börja med nån dag i veckan men sen kan man nog utöka trodde hon. Det är en annan person där också från arbetsförmedlingen(?) kan det va det hon kom ifrån? nåt sånt iaf. Men det gör ju inget heller.
Jag trodde hon skulle fråga vad jag hade för intressen, vad jag kunde tänka mig, om jag hade några önskemål och sånt. Allra helst vill jag ju va i ett stall, men jag tycker detta låter jättebra också!

Imorgon är det öppethus, och jag har ännu inte bestämt mig och jag ska dit eller ej.
Jag och La ringde till Plönninge idag, eller hon, men hon tyckte det var bra att veta när terminen börjar för planeringens skull. Den börjar den16 augusti. De som går de "vanliga" programmen får info om skolstarten tidigare än oss som ska gå det specialutformade eftersom vi måste få ett godkännande ifrån kommunen att de betalar. Om kommunen inte betalar kan Plönninge inte ta emot än, så jag hoppas VERKLIGEN att min kommun betalar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar