torsdag 29 april 2010

En dag som varit OK

Mötte La på Breared idag vid 10, hade med mig Ester. vi åkte buss dit, men lilla Ester är livrädd varje gång hon ska gå på bussen. Men sen tog vi hundarna och gick ut i typ 45 minuter. Sen har vi på torsdagar en paus mellan 11 och 13. Jag bestämde mig att gå hem från breared till läjet i stället för att åka buss. Så jag och Ester började gå vid 11, det tog oss en timme. En skön och lång promenad. Men det kändes långt, måste köpa hörlurar till min mobil så jag kan använda musikspelaren.
Sen hämtade La mig och vi åkte till Nackhälle. De hade fått en massa bebisar! Två killingar, men det var en tacka som hade dött :( Och två kycklingar, två dvärgkycklingar, flera ankungar och han hade hela äggkläckaren full med ägg från olika sorters fåglar. Jag plockade med mig en massa grenar hem till Alma och Britta. De gnager så på gallret, så jag trodde att de hade för lite grenar, men jag har nu stoppat in grenarna men de tycks inte hjälpa. Kanske imrogon när de upptäckt grenarna lite mer.
Sen åkte vi hem. Jag åkte in till stan sen vid fyra och pappa hämtade mig där och vi åkte till Djurmagasinet, jag köpte mat,hö och godis till flickorna. Skulle haft sand, det var nästan det viktigaste men de hade ingen. Kommer in på tisdag, så de får kissa och bada lite ;) Jag har även beställt en"platå" som han i djuraffären trodde skulle kommit till tisdag. Den nya buren har en väldigt låg kant, så pappa har byggt upp en sarg av kartong runt om. Men när jag kade vanligt kutterspån hjälpte den inte så mycket. Men jag kom på att jag hade en hel back hemma med en specialbottenunderlag eller vad man nu kallar det. De är pellets av ihoppressat sågspån tror jag, och det funkar skitbra. De är så tunga att det inte sprätter och inte fastnar i pälsen.
Jag upptäckte nyss att jag glömt luckan öppen! Det är första gången det händer! Jag blev alldeles kall innombords, trodde de smitids, jag kunde bara se alma. Men båda var kvar i buren som tur var! Hade blivit helt tokig och förkrossad om någon av dem smitit! Vi skulle säkert hittat den men ändå! OMG det får inte upprepas!
När vi varit på djurmagasinet åkte vi till stan, pappa gick till bolaget och jag till netto. När han var klar där kom han till netto. Jag skulle köpa pepsi max men det var ett problem. De hade en skithög stapel med pepsi och pepsimax blandat, men maxen var nånstans i mitten, så vi fick flytta om och tillslut kunde pappa lyfta de som var ovanpå så han kunde ta ut pepsimaxerna jag skulle ha. Allt för pepsi max ;)
Imorgon ska jag fråga Ra om jag kan få en till naltrexon... Jag vill bara va säker på att jag inte kan skära mig! Måste göra det så svårt som möjligt! Hoppas man kan öka dosen, skulle kännas bättre. 3 tabletter hjälper bra, men en tablett kanske skulle göra det omöjligt?! Vad vet jag....
Nu ska jag lägga mig och kolla på Grey´s

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar