måndag 3 november 2014

Avdelning 19

Då var man på plats. Vi åkte strax efter nio i morse. Det kändes jättekonstigt att gå ut genom portarna en sista gång.  De hade bokat den stora bussen eftersom jag hade en massa kartonger. Men först körde vi till Varberg. Till mammi och lämnade av alla lådor. Sen åkte vi till hajen och handlade. Jag köpte massa pepsi, nötkräm och mini smoothies. Så jag har liksom.
Sen begav vi oss till Halmstad. 
När vi kom fram till Halmstad sjukhus hade vi jättesvårt att hitta till avdelningen! Vi letade och letade men tillslut hittade vi. Först hade vi ett litet samtal med läkaren och lite personal. Men jag var inte så pratglad så vi satt inte så länge.
Sen gick vi in på avdelningen och personalen från Växjö var med då också. Efter en guidad tur kände jag att de inte behövde stanna längre. Jag ville bara ta det lite lugnt. Avdelngen är jättestor ! Samma antal patienter, 12, som på 66:an men mycket större lokaler. Men det är jättefräscht. Ganska nybyggt.
Vi har nu gått igenom alla saker och jag har plockat i ordning på rummet. 
Det är ganska jobbigt med allt nytt. Nya rutiner och så. 
Men avdelningen är på tredje våning och jag har stora fönster så jag har utsikt och rummet blir ljust och  härligt. 
Nu ska jag bara ta det lugnt. Komma lite till ro efter denna dag med tusen nya intryck. 
Men det känns så skönt att det äntligen har jag lämnat rättspsyk, för gott!! 

2 kommentarer:

  1. Hejar på dig. Ser fint ut med egen tv och allt. Hoppas du kan känna dig trygg här!

    SvaraRadera
  2. Ljust, luftigt och fint! Dessutom verkar de ha patienten i fockus! Det kommer att bli bra:)

    SvaraRadera