torsdag 13 november 2014

Dumma hjärna

Idag har jag gått ut till en kiosk som ligger i närheten. Eftersom man inte kan köpa ciggisar i sjulhuskiosken nu mera. Vilket jag tycker är skittöntigt! Det är väl upp till var och en. Ingen slutar röka för att man inte kan köpa cigg på sjukhuset. Vill man röka ser man till att man har cigg i vilket fall. 

hjärnan som spelar mig spratt. Ger mig dumma och extremt jobbiga tankar. 
För att hålla kom på vad som åker ner i magen har jag hittat en mugg som är exakt en dl. Jag tog en medicin kopp som är markerad på exakta ml. På så vis mätte jag upp olika muggar och glas.  Hittade en engångmugg som då visade sig vara exakt 100 ml. Jag kommer ha mycket mer koll. 
Bra? Men det är vad som känns bäst ju nu. 

1 kommentar:

  1. Jag har länge följt debatten om LPT-patienter på RPK och såg självfallet Uppdrag granskning när det sändes för några veckor sen. Sedan det avsnittet så jag har försökt att hitta din blogg för jag är väldigt nyfiken på vem du är och igår lyckades jag äntligen. Har scrollat igenom den i stora drag för att försöka bilda mig en uppfattning om vem du är och hur du haft det under dina år som tvångsinlagd. Det gör mig jätteglad att se att du lever och att du nu faktiskt tycks vara på bättringsväg och att självskadebeteendet tycks ha minskat. Samtidigt gör det mig ledsen att se hur de gipsat dig, sövt dig, tvångsmedicinerat dig och satt olika skenor på dina armar mot din vilja. Jag hoppas såååå himla mycket för din skull att du kan få bli fri från det lidandet du går runt och bär på.

    Detta är så klart bara om du vill men du skulle inte vilja skriva en sammanfattning om dig och ditt liv? Till exempel när började du må dåligt/självskada? Och varför? Och hur ser du på ditt liv idag och din framtid?

    Kramar och pepp

    SvaraRadera