lördag 29 november 2014

Sodastream

Idag har jag varit i mitt magasin, Jag hade aldrig varit där innan. Men det var faktiskt minde grejer än jag trodde. Jag skulle hämta min sodastream.
Hade förväntat mig att vi skulle bli tvungna att leta hela dagen. Men vi hittade den på en gång.
Jag blev jätteglad!
Jag har laddat upp med ny gaspatron, nya flaskor (har fyra stora och tv små) och nya smaker. Yeay! förväntar mig att spara massor av pengar nu En smak blir tolv liter. Och den kostar  42 kr. Och om jag ska köpa lika mycket i vänlig läsk kommer jag nätan spara 80 kl per 12 liter!
Vet dock inte hur mycket läsk patronen räcker till. Om man pantar patronen kostar en ny 59. Om man ska köpa en ny kostar den över 200 kr.
Jag köpte en liten julkalender till Elina. En chokladkalender med smartiessmak. ;-)

Igår kväll mådde jag inte så bra. Jag hade ätit mer än jag brukar och fick för mig att jag skulle gått upp flera kilo. Vägde mig igår och blev positivt överraskad. Sen jag slutade med socker (dricker te på morgonen med 5 sockerbitar, inget mer så har jag faktiskt gått ner några kilon.
Men jag fick ta både theralen och nozinan.
Men det löste sig och jag kunde somna. Sen  när jag vägde mig i morse så var det inte mycket jag hade gått upp! lite granna bara.
Så jag oroar mig i onödan hela tiden. Men det kan jag inte direkt hjälpa....

Ikväll ska jag till pappi! Vet inte riktigt vad vi ska hitta på. Tror att vi kanske ska kolla på film.
Hur som helst ska det bli jättetrevligt och jag ser fram emot det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar