lördag 22 november 2014

Ebbisen

Ja. Det gick bra. Jag har ätit både vanligt pulvermos och pulverrotmos. Och det gick bra! Det var gott och lagom. Igår kväll satt jag och mätte ut exakt en portion enligt paketet i pappersmuggar så jag vet vad som är lagom. Jag satt med medicinmugg och pappersmuggar och räknade fram och till baka för att det skulle bli helt rätt. Efter typ en halv timme, timme kom personalen och frågade om jag ville låna ett decilitermått. Tack för det, för det blev mycket lättare så. Allt jag behöver göra nu är att hälla på kokat vatten i muggen. Enkelt och bra.
Testade med mängden pulver jag mätt upp och tyvärr så blev mosen alldeles för torrt. Och för att det ska bli lika i varje mugg när jag tar lite mindre pulver ska mammi ta med sig min matvåg hit. 
Men jag är glad, det gick ju bra. 
Idag har farmor, farfar och Ebbisen varit här. Vi gick i skogen bakom sjukhuset. Det var jättekallt men det var det värt. Min älskade Ebba, det var så underbart att träffa henne igen
Och imorgon kommer mammi. Då ska vi åka ut till flygstaden för jag ska kolla på dator. Kommer bog köpa en tror jag. Vet dock inte vilken. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar