fredag 21 november 2014

Tar steget

Idag är det en stor dag! 
Efter att bara ha ätit röror, såser och flytande kost i nästan 1.5 år ska jag nu ge pulvermos en chans. Jag har funderat på pulvermos ett tag och känner nu att jag vill prova. 
Så idag har jag och en personal varit på Hemköp inne i stan. Och jag köpte vanligt pulvermos och rotmos. Jag ska verkligen försöka ge det en chans. Att bryta min kost är inte lätt. Men jag känner att det ät dax nu att ta steget! Visserligen är moset som jag gör ganska rinnande men ändå så är det ju mer mat om man säger så. Det känns rätt. Iaf nu, innan jag testat. Så får jag se sen.
Att kunna äta pulvermos gör mig inte lika begränsad. Om man ska någonstans är det bara att ta med lite pulver och sen köpa tevatten. 
Och känns det fel är det ju bara att gå tillbaka till min gamla "diet".

Kanske kan detta leda till att jag sen kan äta vanligt hemmagjort potatismos ?
Detta är verkligen JÄTTEstort för mig. Det är inget jag bara gör. Det krävs mycket eftertanke och planering för detta. Jag har funderat och funderat. Fram och tillbaka. Men Det kostar ju inget att prova. Men vet, jag kanske inte ens tycker att det är gott. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar