onsdag 14 januari 2015

Ekis!

Idag har jag varit på ekängen! det har gått jättebra och jag är väldigt nöjd med besöket.
Vi åkte härifrån klockan åtta. Trött som fan men jag slumrade till lite i bilen. 
Det tog över tre timmar att köra dit. Segt men jag gillar ju att åka bil.
Jag kände igen mig när vi kom fram. Det ligger ute i skogen. 
Vi möttes av dem som jobbade där.
Sen kom chefen också och vi satte oss och pratade. Jag, två personal från 19, personal därifrån och chefen.
Jag fick svar på alla mina frågor. Och JAG FÅR HA EN KANIN!!!! Men den måste bo ute men det är ju inga problem. Jag är så glad! Jag kommer börja rida igen och en del andra saker. 
Jag har ju inte gjort så mycket vettigt på länge.

Sen gick vi till lägenheten som ska bli min. De har 26 lägenheter. Galet stort, det är som en labyrint. 
Jag blev så chockad när vi kom in i lägenheten. Det var så fin! ett stort vardagsrum! ett kök! badrum och sovrum. Det såg fräscht och nytt ut. Jag frågade om jag fick ha egen inredning. Alltså gardiner och mattor m.m. Och det var okej. Man får inte ha egna möbler med sig utan alla rum är möblerade. 

Vi pratade lite om hur vi ska göra framöver. Det ska vara möte här 28 januari. Mitt önskemål är att ha varit på ekis en gång och sovit över innan mötet. Det ger mig liksom ingenting att åka upp över dagen. Jag menar, tre timmar enkel resa för att bara vara där några få timmar. Finner heller ingen mening med det. Det var förslaget från läkaren här om jag fattat saken rätt att jag skulle åka upp över dagen nån gång eller två innan 28/1. Men det blir ett jävla körande. 

Vi var bara där i ca 1,5 timmar. Sen begav vi oss "hem" igen. 
Måste säga att jag är glad över denna dag! blev ännu mer motiverad än jag redan är!
Tyvärr blev det inga bilder. När vi gick och kollade på lägenheten hade jag lämnat kvar jackan i rummet vi satt och pratade i.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar